کمال الملک***kamalolmolk

کمال الملک

کمال الملک***kamalolmolk

کمال الملک

مقابله با امضا فروشی مهندسان ساختمان

مقابله با امضا فروشی مهندسان ساختمان    
۱۳۹۴\۰۸\۲۸ - ۱۰:۲۸ AM


مدیرکل دفتر سازمان های مهندسی و تشکل های حرفه ای وزارت راه و شهرسازی گفت: با امضا فروشی و مهر فروشی مهندسان ساختمان برخورد می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیر کل دفتر سازمان های مهندسی و تشکل های حرفه ای وزارت راه و شهرسازی در مراسم اعطای اعتبارنامه هیئت مدیره جدید نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی افزود: ارتقاء کیفیت در ساخت و ساز و حفظ حقوق شهروندان وظیه اصلی مهندسان است و چالشهایی که در نحوه ارائه خدمات وجود دارد باید مورد توجه قرار گیرد.


منوچهر شیبانی پدیده ی امضا فروشی ، دخالت افراد فاقد صلاحیت و سود جو در ساخت و ساز های غیر اصولی را یکی از معضلات این عرصه عنوان کرد و گفت: ارتقاء شان نظام مهندسی با ید در اولویت باشد.


وی با اشاره به استقلال سازمان نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد: البته نباید این استقلال به گونه‌ای باشد که فضایی را برای تخلف فراهم کند، بلکه باید کارها و فعالیت‌ها در چهارچوب و ضوابط قانونی انجام شود.


350 هزار مهندس ساختمان در سازمان نظام مهندسی کشور عضو یت دارند که 3 بیش از هزار نفر آنان در خراسان شمالی فعالیت می کنند.
____________________________
محدودیت زمانی برای بررسی هزینه انتخابات    
۱۳۹۴\۰۸\۲۸ - ۱۰:۱۶ AM


نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت : زمان برای بررسی لایحه شفاف سازی هزینه های تبلیغات انتخابات بسیار محدود است .

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود : در جلسه یکشنبه هیات رئیسه مجلس درباره پیش انداختن بررسی این لایحه در مجلس در قالب طرح دو فوریتی گفتگو می کنیم اما چنین لوایح مهمی باید استحکام کامل داشته باشند و لوایح دو فوریتی چنین استحکامی ندارند .


وی افزود : موارد مبهمی در این لایحه وجود دارد که نیاز به بررسی های کامل و جامع است .


ابوترابی فرد گفت : این لایحه در کمیسیون های دولت معطل شد که اگر در فاصله زمانی خود مطرح می شد فرصت بیشتری برای بررسی آن وجود داشت .


وی افزود: لایحه شفاف سازی هزینه های تبلیغات انتخابات عرصه مناسبی برای ایجاد بیشترین شفافیت در هزینه های انتخابات ریاست جمهوری ، مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر و روستا است اما اکنون زمان مناسبی برای بررسی این لایحه نیست .


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت : این لایحه بستر مناسب را برای نظارت دستگاههای نظارتی فراهم می کند .


وی افزود : شفاف شدن هزینه های انتخابات موجب سلامت انتخابات وافزایش شان نمایندگان می شود .


وی گفت : لایحه شفاف سازی هزینه های تبلیغات انتخابات بیستم آبان به مجلس ارائه و یکشنبه گذشته اداره قوانین مجلس این لایحه را تکثیر و دوشنبه در مجلس  توزیع شد .


ابوترابی فرد افزود : تصمیم گیری درباره بررسی این لایحه پیش از نوبت در حالی است که اکنون 23 طرح یک فوریتی و دو فوریتی در دستور کار مجلس قرار دارد که 14 طرح آن دو فوریتی است .


وی افزود : تعارضی میان لایحه شفاف سازی هزینه تبلیغات انتخاب و سیاست های کلی انتخاباتی وجود ندارد .


نایب رئیس مجلس گفت : در انتخابات ایران نقش پول در مقایسه با بسیاری از کشورها کم اهمیت است .


ابوترابی فرد گفت : برای نخستین بار امروز گزارشی از دخالت نماینده ای در اموری که رفتار آن در چارچوب وظیفه نمایندگی تعریف نشده است دریافت کردیم .


وی افزود : بیشتر گزارش هایی که به مجلس رسیده است نمایندگان چارچوب وظیفه نمایندگی را رعایت کرده اند .


ابوترابی فرد گفت : تا کنون حتی یک مورد گزارش مبنی بر اینکه نماینده ای از منابع مالی غیر مشروع برای ورود به مجلس استفاده کرده دریافت نشده است .


وی افزود : این به معنای نبود تخلف نیست بلکه در این زمینه گزارشی به مجلس نرسیده است .


محمد حسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور در این برنامه گفت : اگر لایحه شفاف سازی هزینه های تبلیغات انتخابات به صورت دو فوریتی در مجلس تصویب شود به انتخابات آینده خواهد رسید و می توان اصلاحات مورد نیاز را در آن انجام داد .


وی در عین حال افزود : هر تصمیمی که مجلس بگیرد می پذیریم .


مقیمی گفت : با توجه به اینکه تا کنون سیاست های کلی انتخابات از طرف رهبر معظم انقلاب ابلاغ نشده است بنابراین می توانیم لایحه شفاف سازی هزینه های تبلیغات انتخابات را به مجلس ارائه دهیم و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد .


مقیمی اضافه کرد : هیچ رویکرد سیاسی در ارائه این لایحه وجود ندارد و بحث تخصصی است .


وی افزود : اختلاف نظری با مجلس در زمینه لایحه شفاف سازی هزینه های تبلیغات انتخابات نداریم.


بنا براین گزارش،‌ متن کامل لایحه شفاف سازی منابع مالی و هزینه‌های انتخاباتی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی به این شرح است:


(( ماده 1- منابع نقدی و غیرنقدی مجاز برای هزینه‌های انتخاباتی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی، منحصراً شامل موارد زیر است:


الف- دارایی شخصی داوطلب.


ب - کمک‏‌های مستقیم احزاب و تشکل‌های سیاسی دارای مجوز معتبر.


پ - کمک‏‌های اشخاص حقیقی ایرانی.


ت – منابع و امکانات عمومی که مطابق قانون استفاده از آن برای تبلیغات انتخاباتی مجاز است.


تبصره- ارزش ریالی منابع غیرنقدی موضوع این ماده و اجاره ‏بهای سایر امکانات، توسط نماینده مالی داوطلب انتخاباتی موضوع ماده (4) این قانون تقویم و در سرجمع هزینه‌ها لحاظ می‏‌شود.


ماده 2- تأمین منابع از سایر محل‏‌ها از جمله موارد زیر به ‏صورت مستقیم یا غیرمستقیم ممنوع است:


الف – هرگونه کمک بیگانگان اعم از دولت‌‏ها و اشخاص حقیقی و حقوقی.


ب – استفاده از منابع نامشروع از جمله منابع ناشی از جرایم سازمان ‏یافته، قاچاق و مواد مخدر و پولشویی.


پ- کمک‌های دستگاه‌های‏ دولتی، نهادهای‏ عمومی‏ غیردولتی، موسسات، سازمان‏ها و شرکت‌هایی که به‏ هر نحو و به هر مقدار از بودجه عمومی دولت و شهرداری‌ها استفاده می‌کنند، به‏ جز موارد بند (ت) ماده (1).


تبصره- کمک‌‏های موضوع بند (پ) ماده (1)، صرفاً از محل منابع قانونی ممنوع ‏نشده در این ماده و تنها درصورت اطلاع و اجازه داوطلب انتخاباتی مجاز است.


ماده 3- هزینه انتخاباتی هر داوطلب صرفاً شامل موارد زیر است:


الف – هزینه‌های مربوط به دایر کردن محل ستاد انتخابات و اجاره بهای آن و هزینه‌های حمل و نقل مربوط.


ب – هزینه‌های برپایی تجمع عمومی مرتبط با اهداف انتخاباتی.


پ- هزینه‌های تبلیغات مجاز در رسانه‌ها و سایر تبلیغات مجاز.


ت- هزینه و حق الزحمه عوامل اجرایی و کارشناسی در فعالیت‌های انتخاباتی.


تبصره – سایر هزینه‌ها و تعهدات به جز موارد موضوع این ماده از جمله ارائه کمک و خدمات نقدی و غیرنقدی به افراد توسط داوطلب یا از طرف وی ممنوع است و فرمانداری‌ها موظفند در صورت مشاهده، برای رفع اثر به داوطلب تذکر دهند و درصورت عدم ترتیب اثر، ضمن اعلام به هیأت‌های اجرایی از انجام آن جلوگیری به عمل آورند.


ماده 4- هر داوطلب موظف است حسابی را به‏ عنوان تنها محل واریز، برداشت و نقل و انتقال وجوه و منابع نقدی هزینه‌های انتخاباتی، افتتاح کند و همزمان با ثبت نام، شماره و مشخصات آن و گواهی بانک در این خصوص و نیز نام و مشخصات یک نفر را به عنوان نماینده مالی خود به مرجع ثبت نام ارائه دهد.


تبصره- بررسی حساب موضوع این‏ ماده، توسط مسئولان رسیدگی‏ کننده مجاز است و رسیدگی به این حساب مشمول الزام به رعایت مقررات مربوط به محرمانه بودن اطلاعات شخصی نیست.


ماده 5- داوطلبان شرکت در انتخابات موظفند تمامی منابع و مصارف مرتبط با فعالیت‌های انتخاباتی خود را در دفاتر یا سامانه مخصوص ثبت و منابع تأمین مالی این هزینه‌ها را با رعایت مقررات این قانون به نحو شفاف و با رعایت روش های استاندارد حسابداری ثبت کنند به گونه‌ای که از طریق هیأت‌های اجرایی قابل حسابرسی و رسیدگی باشد.


تبصره – هیأت‌های اجرایی انتخابات در صورت نیاز برای اجرای وظایف می‌توانند کارگروه تخصصی تشکیل دهند.


ماده 6- احزاب و تشکل‌های سیاسی مجاز موظفند کلیه هزینه‌های مرتبط با فعالیت‌های انتخاباتی خود را که به صورت مستقیم یا کمک به داوطلبان انجام می‌دهند در دفاتر یا سامانه مخصوص با رعایت مقررات این قانون و روش‌های حسابرسی ثبت کنند تا در صورت درخواست کمیسیون موضوع ماده (10) قانون فعالیت احزاب، جمعیت‌ها و انجمن‌های سیاسی و صنفی و انجمن‌های اسلامی یا اقلیت‌های دینی شناخته شده – مصوب 1360- قابل رسیدگی باشد.


ماده 7- آیین‌نامه اجرایی این قانون توسط وزارت کشور تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد. ))
____________________________


آن که پند و اندرز نمی پذیرد ، خیلی زود گرفتار می شود .  حکیم ارد بزرگ (Great Orod_Father of modern philosophy)

آنکه پیاپی سخنتان را می برد ، دلخوش به شنیدن سخن شما نیست .  حکیم ارد بزرگ (Great Orod_The greatest philosopher of the world)

با واژگان و سخن خویش ، نوازشگر روح و روان دیگران باشیم ، نه شمشیری برای نابودی دل ها .  حکیم ارد بزرگ (بزرگترین فیلسوف ایران)

برده سخن دل مباش، آدمهای خوشبخت ، ندای خرد و عقل را پیش از هر نوایی می شنوند . حکیم ارد بزرگ نابغه عرصه فلسفه

تنها راه نجات یک سرزمین، آگاه نمودن توده مردم است . حکیم ارد بزرگ (Great Orod_The greatest philosopher of the century)

جهان به تندی در حال پیشرفت و رشد است . برای رسیدن به زندگی بهتر، باید به آخرین دانش های روز دنیا دست یافت و از آنها بهره گرفت، برخی پیوسته با یادآوری نام دانشمندان مرده هزار سال پیش، کاستی ها و جاماندگی های ایران امروز را پنهان می کنند . حکیم ارد بزرگ (Great Orod_The greatest contemporary philosopher)

حتی در کاخ های ویران شده سرزمین مادریمان، می توان هزاران هزار چشمه جاری دید. می توان فریادهای پدرانمان را شنید که می گویند : ایرانیان باید پیشتاز، در همه میدان ها باشند . حکیم ارد بزرگ (Great Orod)

کوشش برای تندرستی همگانی ، یکی از مهمترین کارهای دیوانسالاران است . حکیم ارد بزرگ (جملات ناب , سخنان ناب)

زایش و پیشروی در همه چیز ، بهانه زندگیست .  حکیم ارد بزرگ (پدر فلسفه جدید)

نامداران ماندگار آنانی اند، که سرشتی نیکو و دلی سرشار از مهر دارند.  حکیم ارد بزرگ (Great Orod_The greatest philosopher)

گیتی ، خود زایشگر است ، زایشگر چیزی که به آن نیاز دارد . حکیم ارد بزرگ (Great Orod_The greatest thinker)

آنگاه که تلاش می کنیم همه چیز را به زور ، در چنگ خویش داشته باشیم ، دستمان ، خالی تر از هر زمان دیگری است . حکیم ارد بزرگ (Great Orod_philosopher king)

آنگاه که شب فرا رسید و همه پدیدگان فرو خُفتند ، ابردریاها به پا می خیزند، آیا تو هم بر می خیزی ؟  حکیم ارد بزرگ (Great Orod_World philosopher)

دستان بزهکاران را ، از دامان زیستگاه های جانوری ، کوتاه کنیم . حکیم ارد بزرگ (Great Orod_Iranian philosopher)

برگها ، دست های کوچک و باز فرزندان آینده هر سرزمین هستند که باید پاسشان داشت . حکیم ارد بزرگ (بزرگترین فیلسوف تاریخ ایران)

بسیاری از سیل ها ، توفان ها و بلایای طبیعی به خاطر نامهربانی ما با طبیعت رخ داده و می دهد . حکیم ارد بزرگ (بزرگترین فیلسوف جهان)

برای آنکه پرواز کنی ، پیکر خویش را ، به حال خود رها مکن . حکیم ارد بزرگ (کتاب سرخ)
 
اگر همسران رازهای زندگی خویش را بیرون نبرند ، کمتر به غم جدایی گرفتار می آیند . حکیم ارد بزرگ (Great Orod_World Philosophy teacher)

نواهای غمناک ، بدن و روان آدمی را پژمرده و نابود می کند . حکیم ارد بزرگ (Great Orod is one of the most important Iranian philosophers)

آدم بزرگ، برای شادی مردم و آبادی سرزمین خویش، از خود گذشتگی و جانفشانی می کند. حکیم ارد بزرگ (برترین فیلسوف معاصر)

به هر اندازه دیگران را گرامی بداریم ، بزرگی و مهر آنها را بدست آورده ایم .  حکیم ارد بزرگ (Great Orod_Father of modern philosophy)

بهترین آدمیان ، آنانی هستند که گوهر مهربانی درونشان همواره جلوه گر است . حکیم ارد بزرگ (Great Orod_The greatest philosopher of history)

آدم توانا، ورزش را به فراموشی نمی سپارد. حکیم ارد بزرگ (Great Orod_philosopher king)

آدم خودخواه ، دوران خوشبختی اش کوتاه است . حکیم ارد بزرگ (Great Orod_The greatest philosopher)

عشق ، همان کشش آهنربایی درون ماست ، که آدمی را ناخودآگاه، بسوی دوست داشتنی ترین چیز می کشاند. حکیم ارد بزرگ (Great Orod_philosopher king)

نقادی و ارزیابی به معنای تحقیر نمودن و نابود ساختن انرژی دیگران نیست. حکیم ارد بزرگ (Great Orod_Father of modern philosophy)

 

 

Great Orod is one of the most important Iranian philosophers , Great Orod is one of the world's best known and most widely read and Great Orod studied philosophers , Great Orod_The greatest philosopher of the century , Great Orod_Father of modern philosophy , Great Orod_World Philosophy teacher , Great Orod_philosopher king , Great Orod_The greatest philosopher , Great Orod_The greatest philosopher of the world , Great Orod_The greatest contemporary philosopher , Great Orod_The greatest contemporary philosopher , Great Orod_The greatest philosopher of history , Great Orod_World philosopher , فیلسوف , فیلسوف ایرانی , حکیم ارد بزرگ , great orod, hakim orod bozorg, بزرگترین فیلسوف

 


اگر دوستت ، آدمی نادان و خبرچین باشد ، خیلی زود ، اسیر وهم و سیاهی دل می شوی .  حکیم ارد بزرگ (Great Orod_Philosophy and wisdom)

اگر دیگران را به زیباترین نام ها بخوانیم، چیزی از ارزشمان نمی کاهد ، مهم آنست که ما او را دلگرم ساخته ایم، آنگونه باشد که ما می گوییم .  حکیم ارد بزرگ نابغه عرصه فلسفه

اگر می خواهی بزرگ شوی ، از کردار نیک دیگران فراوان یاد کن .  حکیم ارد بزرگ (متفکر ایرانی)

امنیت بزهکار ، یکی از علل رشد فساد است .  حکیم ارد بزرگ (Great Orod is one of the most important Iranian philosophers)

به کودکان خویش ، دوستی با طبیعت را بیاموزیم . حکیم ارد بزرگ (Great Orod_The greatest philosopher of the world)

بهار تنها سه ماه است ، اما آدمی می تواند همواره بهاری باشد .  حکیم ارد بزرگ (پدر فلسفه جدید)

بیشترین هرز آب در بخش کشاورزی است ، دولت ها باید کشاورزان را آموزش داده و مجبور به استفاده درست و بهینه از آب کنند . حکیم ارد بزرگ (Great Orod_The greatest philosopher of the century)

پارک ها و جنگل های ما ، باید پر باشد از جانوران زیبا همانند آهو ، گوزن ، کبک ، بلدرچین و ... باید زندگی به زیستگاه ما باز گردد . حکیم ارد بزرگ (فیلسوف ایرانی)


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد